Employer branding

Bij employer branding draait het allemaal om de onmisbare connectie tussen jouw organisatie en je mensen. In een wereld waarin talent schaars is en de concurrentie voor de beste medewerkers hevig, is het creëren van een sterk werkgeversmerk essentieel. Maar waarom is dit zo belangrijk?

Sterk en autonoom
Als je hebt bepaald wie je bent en wat je wil uitdragen, trek je vanzelf de juiste mensen aan. Autonomie is zekerheid, en dat is precies waar een werknemer naar op zoek is. Uitdragen wie je bent is dus van essentieel belang. Als je volgende werknemer in één oogopslag ziet hoe stevig, vernieuwend of alternatief jij in je schoenen staat, is het voor hen meteen duidelijk of jullie dezelfde maat passen.

Trek toptalent aan
Voor wat, hoort wat. Dat vinden jij en je toekomstige werknemer allebei. Nu een écht comfortabele werkplek de norm is geworden, is het delen van het beeld van een aantrekkelijke werkplek onmisbaar. Degenen die echt passen bij je bedrijfscultuur en waarden zullen zich aangetrokken voelen tot wat je deelt van jouw onderneming. Zij weten: what you see is what you get.

Op repeat
Die bedrijfscultuur waar je aan timmert stopt niet zodra je je toptalenten hebt gevonden. Werk is een bepaald onderdeel van je identiteit – hoe kan het ook anders: er gaan immers heel wat uren in zitten – en dat zal een werknemer ook willen delen. Op deze manier kan je je investeringen op het gebied van employer branding stabiel houden. Dit domino-effect neemt een extra vlucht dankzij social media. Sociale platforms zijn onmiskenbaar voor een stevige basis van employer branding. En ja, óók de oudere generatie bereik je hiermee.

Meer weten?